De formule

Wij hebben de vaste overtuiging dat vertrouwen de basis is van maatschappelijk handelen. Het is van groot belang dat burgers, consumenten, cliënten en werknemers weten hoe dienstverlening tot stand komt en welke effecten deze heeft op het leven van mensen.

Vertrouwen

De drie pijlers zijn samen de basis voor een rotsvast vertrouwen. Dankzij dit vertrouwen is daarna alles mogelijk.

Transparantie

Het transparant maken van de processen en procedures rond de dienstverlening is de tweede pijler. Hoe meer transparantie hoe meer vertrouwen.

Informatie

Het verstrekken van heldere informatie geeft de eerste pijler van de formule voor vertrouwen. Dit omvat alle informatie die er binnen de bedrijfsvoering in omloop zijn.

Verantwoording

Het afleggen van verantwoording op het gebied van geldende wet- en regelgeving is de laatste pijler. Hoe wordt dit gedaan en is dit nog steeds wat zou moeten worden gedaan.

De formule biedt deze voordelen:

• Een transparant(e) en open bedrijf, organisatie, ondernemer of particulier wekt direct vertrouwen: hoe meer openheid over totstandkoming en uitvoering, hoe kleiner de kans op conflicten.

• Er wordt een open handelsmaatschappij gecreëerd waarbinnen iedereen optimale winst kan behalen.

• Er is minder risico op claims en klachten op juridisch gebied, omdat wensen en verwachtingen over en weer helder en juridisch verantwoord in kaart zijn gebracht (kostenbesparing).

• Openheid en duidelijkheid zorgen voor tevredenheid en daardoor voor duurzame relaties.

• Door de uitwisseling van informatie kan men zich steeds beter richten op een vraaggerichte dienstverlening.

• Niet alleen de kwaliteit van het product of dienst is herkenbaar, maar ook die van de dienstverlener. Zo onderscheidt deze zich van zijn concurrenten.

• Proactieve vastlegging van handelingen vergemakkelijkt verantwoording.